„Zaburzenia komunikacji pisemnej w perspektywie logopedycznej”

Katedra Logopedii Uniwersytetu Gdańskiego

oraz

Pomorski Oddział Polskiego Towarzystwa Logopedycznego

Prezydent Miasta Gdańska Paweł Adamowicz

Grupa Wydawnicza Harmonia

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5 w Gdańsku

Pracownia Testów Psychologicznych i Pedagogicznych w Gdańsku

 

Na konferencji wystąpili wybitni specjaliści z różnych ośrodków akademickich w kraju zajmujący się problemami zaburzeń czytania i pisania. Na konferencję zapraszamy wszystkich zainteresowanych tytułową problematyką: logopedów, polonistów, nauczycieli wczesnej edukacji, pedagogów i psychologów.

Podczas konferencji odbyła się promocja tomu pt. „Zaburzenia komunikacji pisemnej” pod red. Anety Domagały i Urszuli Mireckiej (UMCS).

Komitet Naukowy

  • UG, dr hab. Stanisław Milewski (przewodniczący)
  • UwB, dr hab. Elżbieta Awramiuk
  • dr hab. Marta Bogdanowicz
  • UG, dr hab. Ewa Czaplewska
  • dr hab. Aneta Domagała
  • dr hab. Grażyna Krasowicz-Kupis
  • UG, dr hab. Małgorzata Lipowska
  • dr hab. Edward Łuczyński
  • UMCS, dr hab. Urszula Mirecka

Komitet Organizacyjny

  • Wiceprezydent Piotr Kowalczuk
  • dr Barbara Kamińska (sekretarz)
  • dr Agnieszka Banaszkiewicz
  • dr Katarzyna Kaczorowska-Bray
  • mgr Michał Szczepański
  • mgr Kamila Talaśka
  • mgr Iwona Tor

Program konferencji 

8.00 - 8. 30 - Rejestracja uczestników 8.30 - Otwarcie konferencji9.00 – Piotr Kowalczuk (Wiceprezydent Miasta Gdańska) - Wyzwania dla dzieci, rodziców i społeczności lokalnej w zreformowanej szkole

 9.15 - dr Monika Kończyk (Pomorski Kurator Oświaty) - Przepisy prawa w kształceniu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

9.30 - Prezentacja tomu pt. „Zaburzenia komunikacji pisemnej” pod red. Anety Domagały i Urszuli Mireckiej (UMCS)

Sesja IProwadzący: prof. UG, dr hab. Ewa Czaplewska

9.45 - prof. dr hab. Marta Bogdanowicz (Uniwersytet Gdański, Uniwersytet SWPS) - Komunikacja pisemna – zaburzenia – autorska propozycja modelu patomechanizmów

10.30 - prof. dr hab. Grażyna Krasowicz-Kupis (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej) - Model nabywania czytania i pisania w języku polskim 11.00 - Dyskusja11.15 - Przerwa kawowaSesja IIProwadzący: prof. dr hab. Grażyna Krasowicz-Kupis11.45 - prof. UwB, dr hab. Elżbieta Awramiuk (Uniwersytet w Białymstoku) - Pismo małych dzieci jako obiekt badań lingwistycznych 12.15 -  prof. UG, dr hab. Małgorzata Lipowska (Uniwersytet Gdański) - Dysleksja rozwojowa jako zaburzenie współwystępujące12.45 - dr hab. Aneta Domagała i prof. UMCS, dr hab. Urszula Mirecka (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej) - Zaburzenia paradygmatyczne i syntagmatyczne w wypowiedziach ustnych i pisemnych 13.15 - Dyskusja13.30 - Przerwa obiadowaSesja IIIProwadzący: prof. UwB, dr hab. Elżbieta Awramiuk

14.30 - prof. UG, dr hab. Ewa Czaplewska (Uniwersytet Gdański) -

Trudności w czytaniu i pisaniu u dzieci ze specyficznym zaburzeniem językowym (SLI)

15.00 -  dr hab. Aneta Domagała i prof. UMCS, dr hab. Urszula Mirecka (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej) - Diagnozowanie sprawności grafomotorycznych 15.30 – dr Anna Walencik-Topiłko (Uniwersytet Gdański) – Logorytmika – metoda wspomagająca terapię zaburzeń czytania i pisania16.00 - dr Katarzyna Kaczorowska-Bray (Uniwersytet Gdański) - Zaburzenia czytania i pisania u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym

16.30 - dr Zofia Pomirska (Uniwersytet Gdański) - Wciąż jestem obcy, czyli o stereotypie dyslektyka i dysleksji w dyskursie internetowym

 

17.00 - Dyskusja

17.15 - Zamknięcie konferencji